Με 30.000 φιλάθλους το Grand Prix της F1 στο Σότσι

Σε μια… πρωτόγνωρη κατάσταση για την εποχή Covid-19, θα διεξαχθεί το Grand Prix του Σότσι. Στις εξέδρες θα βρεθούν περίπου 30.000 φίλοι της Formula 1, παρά το γεγονός, ότι οι περισσότερες αγωνιστικές δράσεις διεξάγονται χωρίς φιλάθλους.

Στη F1, αν και η σεζόν άρχισε χωρίς κόσμο, επετράπη η παρουσία φιλάθλων, αλλά σε κάθε περίπτωση ο αριθμός 30.000 θα αποτελέσει ρεκόρ.
Φέτος δεν έγινε το Μονακό λόγω κορονοϊού και σε όσους αρέσουν οι αγώνες F1 εντός πόλης έμειναν με το παράπονο. Βέβαια το Σότσι δεν είναι Μονακό, αλλά σίγουρα αποζημιώνει τους φαν των αγώνων πόλεων.
Το ρωσικό Grand Prix φέρει ιστορία, αλλά είναι η σύγχρονη εκδοχή του, αυτή στο Σότσι, που τραβά τα βλέμματα του κόσμου της Formula.
Όπως και για πολλά άλλα Grand Prix στην ευρωπαϊκή ήπειρο, έτσι και για αυτό της Ρωσίας, οι ρίζες του εντοπίζονται στην αυγή του 20ού αιώνα, και πιο συγκεκριμένα το 1913. Τότε, και για δύο χρόνια, η Ρωσική Αυτοκρατορία διεξήγαγε τον αγώνα σε μία πίστα στην Αγία Πετρούπολη. Το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και μετά της Ρωσικής Επανάστασης έριξε την αυλαία για τον αγώνα. Η πίστα βρίσκεται στο Ολυμπιακό Πάρκο που οικοδομήθηκε με αφορμή τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014, και έχει μήκος 5,9 χιλιόμετρα. Ουσιαστικά, είναι ένα σιρκουί πόλης, χωρίς υψομετρικές διαφορές, αλλά με τη διαφορά ότι έχει αρκετά μεγάλο φάρδος σε σχέση με άλλες πίστες δρόμου. Θα έλεγε κανείς πως μοιάζει αρκετά στην πίστα της Βαλένθια, μόνο που το Sochi Autodrom διαθέτει αρκετά μεγάλες ευθείες, που έχουν και συγκεκριμένες απαιτήσεις από τις μονάδες ισχύος των μονοθέσιων.
Οι γρήγορες καμπές της και η γενικότερη χάραξη που διαθέτει μία ξεχωριστή ροή, έχουν ευνοήσει κατά καιρούς τα μονοθέσια με τον γερμανικό κινητήρα στην πλάτη τους, ενώ εκεί φαίνεται να τα πηγαίνει διαχρονικά καλά ο Valtteri Bottas, ανεβαίνοντας στο βάθρο το 2014 και παίρνοντας pole και νίκη το 2017.
Φαβορί είναι -αδιαμφισβήτητα- η Mercedes, που δεν έχει χάσει ακόμα αγώνα στην συγκεκριμένη πίστα. Τέλος, σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, η Pirelli θα διαθέσει τις C3, C4 και C5 γόμες, με τον επικεφαλής αγώνων F1 της εταιρείας, Mario Isola, να εξηγεί:
«Το Ρωσικό Grand Prix είναι ένα από τα λίγα που έχουν κρατήσει τη θέση του στο καλεντάρι, την ίδια που είχε και πέρυσι. Από τότε όμως, αποφασίσαμε να πάμε σε ένα βήμα πιο μαλακές γόμες, ώστε να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα και μεγαλύτερη πρόκληση σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές. Χάρη στο μειωμένο πάχος της γόμας, που πρώτη φορά είδαμε το 2019, οι πιο μαλακές C3, C4 και C5 γόμες θα ενθαρρύνει τη χρήση και των τριών γομών χωρίς τους οδηγούς να πρέπει να τις διαχειρίζονται υπέρ το δέον κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όλα θα φανούν… σήμερα στις 14:00».

Περισσότερα στο: www.eleftheria.gr